Tuesday, July 28, 2009

The Peace Sign and Satanism

Masyarakat kita hari ini terutamanya gadis2 genit yang apabila bergambar mesti nak tunjuk 'peace','peace'....asal tangkap gambar jer dok ter 'peace'..'peace'....Tahukah kalian apakah maksud yang tersirat disebalik simbol atau lambang ;peace' itu? sekiranya tidak tahu maksudnya dengan tepat toksah dok 'peace'...'peace'...Bacalah artikel di bawah moga2 bermanfaat...
The signal "actually began as a symbol of Satanic benediction during the rituals.'' This sign has been used by Yasser Arafat, Richard Nixon, Winston Churchill, and Stewart Meacham, Co-Chairman of Reds' New Mobilisation Committee." Churchill said that the sign stood for victory but remember that Churchill was one of the insider "elite" and a Mason. He most likely knew the evil significance of this symbol but tried to give it a facelift.

The "v sign" has a colourful history. "V" is the Roman sign for the number five and Adam Weishaupt used it in the Illuminati to symbolise the "Law of Fives,'' but there's more. In the Cabala:

"the meaning for the Hebrew letter for V (Van) is 'Nail.' Now, 'The Nail' is one of the secret titles of Satan within the Brotherhood of Satanism. Satan is letting us know that this is one of his favourite signs. Why else does he like the PENTA-gram (Penta = five!) and the FIVE-fold salute used in Masonry and Witchcraft?''


"The Leftists, radicals, and Satanists who have popularised that sign...know its ancient significance very well. In fact, that 'V' sign is now used extensively by such Communist organisations as the Young Socialist Alliance, Vets for Peace in Vietnam, and the Students for a Democratic Society."

Although not a hand sign, the peace symbol itself needs to be examined.

"Known as the 'peace sign' throughout the 1960's and into the present day, this symbol is the Teutonic rune of death. 1950's peace advocate Gerald Holtom may have been commissioned by communist sympathiser Bertrand Russell to design a symbol to unite leftist peace marchers in 1958. It is clear that either Holtom or Russell deemed the Teutonic (Neronic) cross as the appropriate symbol for their cause.

"Throughout the last 2,000 years this symbol has designated hatred of Christians. Nero, who despised Christians, crucified the Apostle Peter on a cross head downward. This hideous event resembled the Teutonic cross and became a popular pagan insignia of the day. Thereafter, this sign became known as the 'Neronic cross.'

"The symbol's origin in history proves it to be the visual mystic character for 'Aum' (the split 'Y'). This is the sacred word to the Hindu. Chanting 'Aum' is supposed to help awaken 'the serpent power of Brahma' at the base of the human spine. Occultist Albert Pike also identifies this symbol as mystical in his book on Freemasonry Morals and Dogma.

The peace symbol (also called the "broken cross," "crow's foot," "witch's foot," "Nero Cross," "sign of the 'broken Jew,'" and the "symbol of the 'anti-Christ''') is actually a cross with the arms broken. It also signifies the "gesture of despair," and the "death of man.''

"The Germanic tribes who used it attributed strange and mystical properties to the sign. Such a 'rune' is said to have been used by 'black magicians' in pagan incantations and condemnations....To this very day the inverted broken cross--identical to the socialists' 'peace' symbol--is known in Germany as a 'todersrune,' or death rune. Not only was it ordered by Hitler's National Socialists that it must appear on German death notices, but it was part of the official inscription prescribed for the gravestones of Nazi officers of the dread SS. The symbol suited Nazi emphasis on pagan mysticism.''

With the arms of the cross raised in an upright position, it is "a Pythagorean emblem of the course of life, in the form of a rising path with fork roads to Good and Evil.'' It also signifies fertility, but with the arms pointing downward, it denotes evil and death.

"In fact, the inverted 'Man-rune'--the figure encircled in the common sign which the Communists tell us means 'peace'--has for centuries been a favourite sign of Satanists.''

Anton LaVey, the founder of the Church of Satan, used the peace symbol as the backdrop for his altar.

One former witch makes the following comment about the peace symbol:

"It is an ancient and powerful symbol of Antichrist. During the dark ages it was used in Druid Witchcraft and by Satanists of all sorts during the initiation of a new member to their order. They would draw the magic circle and give the initiate a cross. The initiate would then lift the cross and turn it upside down. He would then renounce Christianity in all three dimensions (sic) of time (past, present and future) and break the horizontal pieces downward forming the design of the 'Raven's Foot.' This ugly symbol is nothing short of blasphemy against the Holy Ghost. For one to wear or display this symbol is to announce either knowingly or unknowingly that you have rejected Christ. Remember, symbolism is a picture language, and a picture is worth a thousand words.''

Below are a few examples of how the peace symbol is being used.

Another hand signal is the Vulcan peace sign. It is supposed to mean "Live Long and Prosper," and can be seen in Star Trek.

Vulcan was a sun deity who was associated with fire, thunderbolts, and light. The festival in honour of him was called the Vulcania in which human sacrifices were offered. "According to Diel, he bears a family relationship to the Christian devil.' It is fascinating to know that he married Venus, another name for Lucifer or the devil. What is even more interesting is that Vulcan is adored in Masonry under the name of Tubal Cain. In the Masonic Quiz Book the question is asked: "Who was Tubal Cain?" The answer is: "He is the Vulcan of the pagans.''

In Masonry, Tubal Cain is the name of the password for the Master Mason (or third) degree.

Listen to what occultist and Mason, Manly Palmer Hall, has to say:

"When the Mason learns that the key to the warrior on the block is the proper application of the dynamo of living power, he has learned the mastery of his craft. The seething energies of Lucifer are in his hands and before he may step onward and upward, he must prove his ability to properly apply energy. He must follow in the footsteps of his forefather, Tubal-Cain, who with the mighty strength of the war god hammered his sword into a ploughshare.''

There is also a sexual connotation associated with Vulcan and Tubal Cain. Former Mason, Bill Schnoebelen, explains:
"For Masons who wish to conceal their membership from non-Masons, but still advertise it to their Lodge brothers, there is a special pin (or tie tack) they can wear. It looks like an upside down golf club with two balls near the top....Many people assume the person is a golfing enthusiast, but it is actually a visual Masonic pun.

"This is called the 'Two Ball Cane,' and is a pun on the secret password of a Master Mason, 'Tubalcain (sic).'...It is also an all-too-obvious pun on the 'god' of Masonry, the male reproductive organ. Nice, eh?...especially when many men wear these wretched things to church on Sunday!"

-- Masonic and Occult Symbols Illustrated, pp. 233-238.
disini ada link yang bagus untuk bacaan gadis2 genit kiter....

Thursday, July 23, 2009

Dunia akhir zaman...

Suasana di Yaman jauh berbeza dengan suasana di Malaysia,sedangkan kedua-duanya adalah negara Islam...

Di Yaman,wanita-wanitanya semuanya memakai niqab,menutup aurat....tetapi di Malaysia wanita-wanitanya majoritinya tidak menutup aurat.....Di Yaman mereka amat menghormati kaum wanita,wanita-wanita diberikan tempat duduk sekiranya menaiki kenderaan awam dan wanita-wanita mereka diberi keistimewaan yang lebih berbanding lelaki....Tetapi di Malaysia,semua baik lelaki dan wanita sama sahaja tiada bezanya.Di Yaman,mereka mengasingkan antara lelaki dan wanita,baik di restoran-restoran,di kenduri kahwin juga di sekolah-sekolah dan universiti-universiti.Tetapi di Malaysia,lelaki dan perempuan bercampur aduk,sampaikan kadang-kadang kita terkeliru adakah si polan itu lelaki atau perempuan?Di Yaman,nampak perbezaannya diantara lelaki dan perempuan...Tetapi di Malaysia,lelaki macam peempuan dan perempuan macam lelaki....Di Yaman,jarang kita mendengar kes-kes rogol,pelacuran,rempit dan yang sewaktu dengannya.Tetapi di Malaysia,hari2 ada sahaja kes-kes rogol atau yang sewaktu dengannya.

Kenapa di Yaman wanita2nya boleh menutup aurat dan memakai niqab tetapi di Malaysia amat susah sekali wanita2nya hendak menutup aurat apatah lagi memakai niqab...sehinggakan boleh jadi isu pulak nak pakai niqab ke tak? Kenapa di Yaman mereka begitu menghormati wanita,dan orang2 tua...tetapi di Malaysia susah sekali kita nak nampak sikap hormat dalam diri masyarakat kita baik terhadap wanita atau orang tua. Kenapa di Yaman mereka boleh mengasingkan diantara lelaki dan Wanita tetapi di Malaysia bukannya mereka tak boleh mengasingkan tetapi sengaja tidak mahu mengasingkan lelaki dan wanita.Kenapa di Yaman,kurangnya kes2 jenayah...tetapi di Malaysia kes2 jenayah tumbuh bagaikan cendawan...

Kenapa oh Kenapa,Malaysia dan Yaman kedua-duanya negara islam tapi amat berbeza sekali perbezaannya.Malaysia yang so called negara Islam langsung tidak menunjukkan ciri2 sebuah negara dan masyarakat islam.Tetapi semua yang di Malaysia mengaku mereka beragama Islam.tetapi sifat dan tingkahlakunya tak ubah seperti mereka2 yang bukan sebuah negara Islam.Hairan.Pelik dan Ajaib.

“ Katakanlah : Mahukah kami khabarkan kepada kamu akan keadaan golongan yang hanya merugi amalan mereka ? Iaitu mereka yang sesat perbuatan mereka (jalan mereka) di dunia sedangkan dalam kesesatan itu mereka menyangka mereka sedang berbuat baik” (Al-kahfi : 103-104).

“Dihiaskan kepada manusia mencintai syahwat kepada wanita, anak-anak dan harta benda yang banyak dari emas dan perak , kuda yang bagus , biantang ternak dan tanam-tanaman dan demikian itulah kehidupan dunia namun di sisi Allah jugalah sebaik-baik tempat kembali” (Ali –Imran : 14).

Telah bersabda baginda rasulullah kepada kita semua dengan sabdanya yang mulia : “ Aku tinggalkan kepada kamu dua perkara yang jika kamu berpegang padanya tidaklah kamu akan sesat iaitu kitab Allah (Al-Quran) dan sunnah rasulnya.” (Hadith Hasan, riwayat Malik dalam Muwatho no 898, Hakim dalam Mustadrak no.63).

“Dan jika kamu menuruti kebanyakan orang-orang yang di muka bumi ini niscaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah. Mereka tidak lain hanyalah mengikuti persangkaan belaka dan mereka tidak lain hanyalah berdusta (terhadap Allah).” (Al An’am : 116)

Sabda baginda salallahualaihiwasalam : “ Barangsiapa yang beramal dengan sesuatu amalan yang bukan dari kami (yakni bukan dari pertunjuk sunnah) maka ianya ditolak” (Hadith Sahih Mutafaqun alaih).

Daripada Anas ibn Malik ra bekata, Rasulullah salallahualaihiwasalam pernah bersabda : "Akan datang kepada umatku suatu zaman di mana orang yang berpegang kepada agamanya laksana menggenggam bara api” (hadith sahih riwayat Tirmidzi no. 2260).

“Sesungguhnya jawapan orang-orang yang beriman, apabila mereka dipanggil kepada Allah dan rasul-Nya agar rasul menghukum (mengadili) di antara mereka maka mereka menjawab : “Kami mendengar dan kami patuh.” Dan mereka itulah orang-orang yang beruntung.” Dan barangsiapa yang taat kepada Allah dan rasul-Nya dan takut kepada Allah dan bertakwa kepada-Nya, maka mereka adalah orang-orang yang mendapatkan kemenangan.” (An-Nur: 51-52).

Walaupun begitu banyak sekali Dalil-dalil dari al-quran dan sunnah menyuruh kita membuat semua yang diperintahkan dan meniggalkan semua yang dilarang,ancaman Allah terhadap mereka yang ingkar tetapi masyarakat kita lebih suka mengambil barat sebagai Tuhan mereka tetapi bukan Allah SWT.Mereka mengaku beriman tetapi mereka mempertuhankan kuffar...Mereka mengikut telunjuk kuffar,mereka mentaati pemerintah yang tidak mengamalkan hukum-hukum islam di dalam perundangan.astaghfirullah.....bagaimanalah masyarakat kita tidak rosak dan 'gila'?? Mereka hanya mahukan islam yang mudah dan bersenang-senang dengan kereta mewah dan rumah besar.Mereka hanya mahu berdakwah dan menegakkan islam dengan cara yang mudah,hanya dengan pergi berceramah ke masjid-masjid dan pulang ke rumah mendapat habuan.Langsung tidak ada yang mahu berjihad di Jalan Allah,yang mahu dan sanggup mengorbankan nyawa mereka di Jalan Allah.

Bukankah hadith telah menyebutkan : Daripada Anas ibn Malik ra bekata, Rasulullah salallahualaihiwasalam pernah bersabda : "Akan datang kepada umatku suatu zaman di mana orang yang berpegang kepada agamanya laksana menggenggam bara api” (hadith sahih riwayat Tirmidzi no. 2260).

Hadith di atas jelas menunjukkan bahawa jalan dakwah yang sahih itu sukar sekali dan pastinya bukan jalan mudah yang dilalui oleh para penceramah Islam yang mengaku pejuang Islam dengan menaiki kereta Mercedes sebagai konon wakil rakyat yang memperjuangkan Islam kerana perjuangan mereka bukanlah memegang bara api sebaliknya menggengam wang ringgit dan hanya menghadapi sedikit tekanan politik dari pihak yang sekuler.

Masyarakat kita terlalu inginkan kesenangan dan kemewahan hidup di dunia dalam masa yang sama mereka kononnya nak menegakkan agama Allah.Ingatlah wahai saudari2 sekalian,nak menegakkan agama Allah bererti kita harus berkorban,bukan sahaja hati dan perasaan tetapi khidupan dunia dan juga nyawa.Ingatlah bahawa dunia ini penjara bg orang mu'min dan syurga bagi orang kafir.kalau kita benar2 mahu menegakkan agama Allah maka bersedialah untuk bersusah dan ditohmah.sekiranya kita mahu bersenang lenang,habis SPM masuk universiti,belajar 3-4 tahun,grad...kerja...kemudian kahwin dengan pilihan kita...terlampau senang hidup kita...mana dia islam yang kita mahu tegakkan?sekiranya benar anda mahu menegakkan islam,anda tidak pergi ke kuliah2 yang bercampur lelaki perempuan...majlis2 yang bercampur lelaki perempuan...anda akan berusaha sedaya upaya untuk mengelakkan percampuran antara lelaki dan perempuan tidk kira dimana anda berada.tetapi,ramai wanita2 yang mengaku 'mujahidah solehah' tetapi tidak amar ma'ruf nahi mungkar.

kadang-kadang saya dah naik bosan dah nak ulang benda yang sama 2-3 kali.tapi masyarakat kita still degil jugak.baik lelaki atau perempuan kedua-duanya sibuk mengejar ilmu dunia,sibuk nak siapkan master n phd.tapi ilmu akhirat dipandang sambil lewa...

hmm entahlah,dunia akhir zaman.nak meninggalkan apa yang di larang tu memanglah susah tapi itulah harganya kalau kita nak masuk syurga.Ingatlah bahawa there is no shortcut to heaven.nak hidup senang kat akhirat kenalah hidup susah di dunia.(sendiri mau ingat)


Friday, July 17, 2009

Dosa-dosa yang dianggap biasa....

Oleh kerana blog ni saya khususkan untuk membincangkan persoalan wanita dan sekitarnya,maka saya hanya menugngkaikan dosa-dosa yang dianggap biasa yang biasanya dilakukan oleh wanita hari ini secara sedar atau secara tak sedar..Sesungguhnya sesuatu yang HARAM itu tetap HARAM dan hukumnya ialah berdosa.Tidak boleh menghalalkan yang HARAM dan mengharamkan yang HALAL.Apa-apa yang Allah telah jelaskan hukumnya di dalam al-quran telah jelas dan tidak boleh ‘digoreng’ oleh sesiapapun.

1. Tabarruj

Dalam bahasa yang mudah Tabarruj ialah ‘berhias’ dan yang dimaksudkan dengan berhias adalah kelihatan cantik tidak kira apa sekalipun pakaian seseorang wanita itu selagi dia mahu kelihatan cantik atau dia kelihatan cantik memakai sesuatu pakaian itu dia sudah dianggap bertabarruj dan hukumnya ialah HARAM…Seorang perempuan itu tidak boleh keluar dari
rumahnya kelihatan cantik dihadapan yang bukan mahramnya.Wanita hanya dibenarkan bertabarruj samada di hadapan suaminya atau mahramnya.Kerana itu seandainya seorang wanita itu mempunyai wajah yang cantik dan tidak kira apa pakaian sekalipun yang dipakainya dia tetap kelihatan cantik sehingga boleh menarik pandangan lelaki kerana kecantikan wajahnya maka dia WAJIB menutup wajahnya untuk mengelakkan fitnah.

(Tiada istilah "Bercantik-cantik" dalam menutup aurat)

Firman Allah SWT : “dan hendaklah kamu tetap di rumahmu[1215] dan janganlah kamu berhias dan bertingkah laku seperti orang-orang Jahiliyah yang dahulu[1216] dan dirikanlah shalat, tunaikanlah zakat dan taatilah Allah dan Rasul-Nya. Sesungguhnya Allah bermaksud hendak menghilangkan dosa dari kamu, hai ahlul bait[1217] dan membersihkan kamu sebersih-bersihnya.”(al-Ahzab : 33)

Firman Allah SWT : “Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung kedadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau
wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinyua agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung. “(An-Nuur : 31)

2. Tidak menutup aurat

Tidak menutup aurat dari tidak memakai pakaian sesuai dengan syariat sehinggalah kepada tidak menutup aurat dengan sempurna iaitu wanita-wanita yang memakai tudung tetapi memakai lengan pendek,memakai seluar,memakai pakaian yang jarang,ketat dan menarik perhatian.Sekalipun seorang wanita itu sudah memakai tudung dan berbaju kurung,sekiranya tudung yang dipakainya singkat,baju kurung yang dipakainya jarang dan warna bajunya yang menarik perhatian dia tidaklah dikira sebagai menutup aurat.

Sekali lagi saya mesti ingatkan bahawa pakai-pakaian yang so called menutup aurat yang kononya berfesyen tudung lilit sana pusing sini sehingga menyerlahkan kecantikan seseorang wanita itu ianya tidak dikira menutup aurat kerana wanita itu telah menampakkan kecantikan dirinya dengan pakaiannya dan ketahuilah bahawa WANITA ITU SENDIRI ADALAH AURAT.Oleh itu seseorang wanita itu tidak boleh menampakkan kecantikannya baik dari segi wajah sehinggalah kepada pakaian yang dipakainya.Sesuai dengan Firman Allah SWT :

“Hai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: "Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya[1232] ke seluruh tubuh mereka." Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak di ganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”(al-Ahzab : 59)

Ketahuilah bahawa banyak faedah yang terdapat dari menutup aurat dengan sempurna.Jangan berikan alas an bahawa Malaysia ni panas kerana ingatlah bahawa NERAKA LAGI PANAS.Jadi kepada sesiapa yang kononnya tak nak memakai tudung labuh atau berpakaian yang longgar dan tidak menampakkan tubuh kerana tak tahan panas kat Malaysia maka bersedialah untuk TAHAN PANAS KAT NERAKA.(maaflah sekiranya terkasar bahasa,cakap baik2 pun tak guna,benda HARAM takda tolak ansur.)

Kalau masih taknak tutup aurat kononya nanti dikatakan jumud dan tak ikut trend,ketahuilah bahawa mereka-mereka yang mencipta trend itu adalah orang-orang kafir dan mereka Allah telah katakana bahawa mereka akan jadi bahan bakar api neraka kelak.Seperti dalam firmanNYA :

Sesungguhnya orang-orang yang kafir, harta benda dan anak-anak mereka, sedikitpun tidak dapat menolak (siksa) Allah dari mereka. Dan mereka itu adalah bahan bakar api neraka”(Ali-Imraan : 10)

So sesiapa yang yang masih nak mempertahankan hujah mereka tak munutup aurat dan masih nak ambil ringan lagi soal aurat dan rasa-rasa nak join the club dengan orang-orang kafir yang telah merosakkan minda masyarakat kita dengan budaya mereka silakan….Memang seperti yang Rasulullullah pernah katakan bahawa yang akan banyak masuk neraka nanti ialah kaum wanita.So,tak hairanlah kalau masih ramai wanita yang enggan menutup aurat dengan sempurna.

3. Mendekati Zina

Mendekati zina tidak bermaksud melakukan hubungan seks tanpa nikah.Tetapi mendekati zina adalah segala jalan yang boleh membawa kepada hubungan zina.Dan ianya adalah haram.Apakah jalan-jalan yang boleh membawa kepada zina? Diantara jalan-jalan yag munuju zina ialah hubungan diantara lelaki dan perempuan yang bukan mahram tidak kira atas alas an apa sekalipun.Dan ingatlah bahawa juga sekali-kali tidak ada hubungan ‘ukhuwah fillah’ diantara lelaki dan perempuan yang bukan mahram.’ukhuwah fillah’ diantara lelaki dan wanita hanyalah melalui akad nikah yang sah.Disamping itu percampuran diantara lelaki dan wanita tidak kira dimana-mana sekalipun adalah juga termasuk jalan menuju zina.Pakaian lelaki atau wanita yang menarik perhatian dan mengikut fesyen semasa juga menyumbang kepada perbuatan zina.sebab itulah pentingnya wanita-wanita menutup aurat dengan sempurna supaya tidak membawa kepada zina.

Seperti didalam hadith : “Narrated Ibn 'Abbas: I have not seen a thing resembling 'lamam' (minor sins) than what Abu Huraira 'narrated from the Prophet who said "Allah has written for Adam's son his share of adultery which he commits inevitably. The adultery of the eyes is the sight (to gaze at a forbidden thing), the adultery of the tongue is the talk, and the inner self wishes and desires and the private parts testify all this or deny it." (Book #74, Hadith #260)

Hadis Abu Hurairah r.a:

Nabi s.a.w bersabda: Allah s.w.t telah mencatat bahawa anak Adam cenderung terhadap perbuatan zina. Keinginan tersebut tidak dapat dielakkan lagi, di mana dia akan melakukan zina mata dalam bentuk pandangan, zina mulut dalam bentuk pertuturan, zina perasaan iaitu bercita-cita dan berkeinginan mendapatkannya manakala kemaluanlah yang menentukannya berlaku atau tidak.”

Nombor Hadith Dalam Sahih Muslim : 4801

Kesimpulannya segala jalan2 yang boleh membawa kepada zina adalah haram.dan jangan berikan alas an mana ada kami bezina,ya memang anda tidak berzina tetapi anda telah mendekati zina.apa2 pun Allah telah menyebutkan di dalam al-quran :

“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk. “(al-Israa : 32)

Mendekatinya pun sudah dilarang apatah lagi membuat zina…Janganlah beralasan kerana anda beralasan tu bukannya dengan manusia tetapi dengan Allah Tuhan anda yang telah menciptakan anda dimuka bumi ini tidak lain hanya untuk beribadah kepadanya bukan untuk beralasan-demi alas an dengan perintah dan larangannya…Beringatlah sebelum memberi apa2 alasan sekalipun.


To Be Continued…..

Sunday, July 12, 2009

The muslim Marwa al-Sherbini killed in German court drama with 18 stabs

Seorang Muslimah yang dibunuh oleh seorang kafir kerana mempertahankan HIJABNYA.....

boleh lihat link dibawah....


Tetapi apa yang menyedihkan hari-hari kita diberitakan dengan kes rogol pelajar atau perempuan itu dan ini....

kenapa ini semua boleh terjadi?

jawapannya mudah sahaja...

kerana perempuan-perempuan di Malaysia tidak langsung mementingkan soal aurat dan hijab mereka!!

kerana itulah kes rogol makin berleluasa....anak-anak lelaki muda mudi dijamu matanya dengan perempuan-perempuan yang free-free mempertontonkan body mereka kepada lelaki....

dan lelaki pun dah dapat tengok benda free apa salahnya rasa sekali...tak betul?

yang perempuan-perempuan yang cerdik pandai ditipu dan diperdaya oleh lelaki tu kenapa??!!

bila kes rogol jadi nak salahkan siapa??
diri sendiri tak nak tutup aurat,terdedah sana sini,lepastu bila kena raba kena cabul kehormatan menangis.....nak menangis kenapa?? ketawalah....salah sendiri....bukannya tak tahu Allah suruh tutup aurat...bukannya tak belajar kat sekolah...tapi sajerjer nak tunjuk ayu-lah-sangat kat jantan... rasalah sendiri....

Hello!! pikirlah sikit,lelaki pun nak kahwin depa cari yang baik2 jugak...bukannya perempuan yang konon bertudung tapi sebenarnya TELANJANG!...

sama-samalah kita fikirkan...

contohilah Marwa al-Sherbini yang sanggup mempertahankan agamanya walaupun nyawanya melayang......

bukannya mempertahankan so called pakwe sampai sanggup lari dari rumah dan buat perkara-perkara bodoh....


Friday, July 10, 2009

Perkara Yang Pelik Tetapi Benar..

Perkara Yang PElik TApi BEnar

Sesungguhnya banyak perkara pelik dan janggal berlaku di sisi masyarakat Islam namun kerana kejahilan atau mungkin kerana kealpaan maka ianya berlaku menjadi kebiasaan.

1) Seorang penyanyi lebih mulia dan dihormati dari seorang ustaz dan ulama’
2) Muslimat yang bertudung kerana kononnya menutup aurat (rambut dari dilihat lelaki) tetapi berjalan berpegangan tangan dengan pakwe (boyfriend) bukan setakat bersentuh kulit lagi bahkan ada yang sampai berpelukan.
3) Muslimat yang menutup rambut dan pakai tudung tapi memakai pakaian ketat sehingga menampak bentuk badan.
4) Muslimat yang siqah dan nampak wara’ tidak melayan lelaki tapi ramai pula kawan lelaki dan berhubung dan bertukar-tukar fikiran dengan lelaki.
5) Muslimat yang nampak baik dan siqah tapi bermusafir tanpa mahram atas alasan yang tidak syar’ie namun kerana dia siqah maka jadi tidak mengapa.
6) Orang ramai lebih gemar ke umrah berkali-kali dan menunaikan haji sedangkan haji hanya wajib sekali dan bersedekah kepada fakir miskin, anak yatim lebih utama dari mengerjakan umrah berkali-kali.
7) Orang lebih suka kepada ceramah yang banyak ketawa dan hiburan lelucon dari ceramah pengisian ilmiah sedangkan tujuan mendengar ceramah ialah untuk mendapat ilmu bukan untuk berhibur.
8) Nasyid walaupun disertai oleh alatan muzik dan bunyian rancak seperti lagu rock dan lain-lain namun kerana penyanyinya ialah seorang penyanyi nasyid maka apa pun lagu dan muzik yang dinyanyikan akan tetap dinamakan nasyid dan diterima.
9) Pendakwah bebas selalunya kaya mengapa ?
10) Mengapa apabila kita bertemu seseorang yang cintakan Islam dan sukakan agama dan berani berkorban untuk agama maka dia mesti terpengaruh dengan ajaran ikhwan muslimun yang di asaskan oleh hasan Al-banna sedangkan gerakan ini baru ditubuhkan bukankah ajaran Islam yang dibawa oleh rasulullah dan keilmuan Islam dan perjaungan salaf soleh itu sudah lama mengapa sukar bertemu orang yang bersemangat untuk Islam tetapi tidak terikat dan bukan dari fikrah ikhwan muslimun sebaliknya bersemangat dengan ajaran salaf soleh yang lebih lama dan terdahulu dari ikhwan ? Apakah perjuangan Islam itu sudah dimonopoli oleh ikhwan ?
11) Mengapa kita sukar bertemu muslimat yang tidak suka mendengar nasyid lagu dan muzik-muzik sebaliknya suka mendengar Al-Qur’an ?
12) Mengapa sukar menemui muslimat yang tidak bermusafir tanpa mahram dan tidak keluar rumah tanpa ditemani mahramnya ?
13) Mengapa sukar menemui muslimat yang menutup muka dan wajahnya serta menjaga peribadinya ?
14) Mengapa setiap kali kita menemui muslimat bertudung labuh, berjubah berakhlak baik maka kita akan mendapati dia mesti terlibat dengan jemaah tertentu ? Mengapa ? Apakah tarbiyah ayah ibu tidak cukup ? Apakah tarbiyah dari Al-Qur’an dan sunnah sudah tidak cukup atau kerana mungkin ibu ayah jahil agama lalu menyebabkan dia terpaksa mencari tarbiyah dari kumpulan dan jemaah tertentu untuk menjadi muslimah yang solehah ?
15) Mengapa muslimah yang berakhlak baik dan berjubah, bertudung labuh serta kuat pegangan agamanya ini mesti terlibat dalam jemaah atau kumpulan tertentu ? Mengapa dia mudah bergaul dan menghormati ahli kumpulannya dari orang luar walaupun wujud orang luar jemaahnya yang lebih baik dan bagus ?
16) Mengapa ramai muslimat suka untuk musafir ke Negara barat seperti Paris, New Zealand, Britain, Amerika ?
17) Mengapa ramai muslimah sukakan sajak, syair dan cerpen atau novel dan kisah-kisah cinta ?

Akan bersambung Mengapa dan mengapa ????

Apa Salahnya Berpoligami.....?

Apa salahnya Wanita dimadukan dan dipoligami ?

Wanita yang berkahwin dengan lelaki yang lebih muda dari mereka perlulah bekorban dan menyedari bahawa usia mereka yang lanjut pastinya akan mengurangkan rasa kurang selesa dan senang di sisi suami apabila mereka telah hilang kecantikan dan kesegaran sebagai wanita.

Apa salahnya mereka dimadukan ? Mengapa mesti bencikan poligami dan menghalang suami bernikah lagi ?

“Wahai manusia sesungguhnya kami telah ciptakan kamu dari lelaki dan perempuan dan kami jadikan kamu dari berbangsa-bangsa serta bersuku-suku supaya kamu berkenal-kenalan. Sesungguhnya orang yang mulia di sisi kamu ialah yang paling bertaqwa” (Al-hujurat : 13).

Seandainya suami tidak mampu dari sudut kewangan untuk bernikah lagi maka mengapa tidak dibantu sahaja si suami yang masih muda dan gagah untuk berkahwin lagi ? Apakah sukar mengeluarkan wang simpanan milik peribadi untuk diberi kepada suami supaya dapat berkahwin lagi ?

“Dan hendaklah kamu saling bantu-membantu di dalam mengerjakan kebaikan dan taqwa” (Al-maidah : 2).

“Dan bertaqwalah kamu kepada Allah semampu kamu” (surah : at-taghabun :16).

Hal ini tentu sahaja sukar bagi wanita yang hatinya dibelit dunia dan kecintaan kepada akhiratnya sangat sedikit dan keimanannya pula tipis. Sama sahaja perihalnya dengan Allah menyifatkan solat itu sangatlah berat kecuali bagi orang yang khusyuk.

“ Mohonlahlah kamu kepada Allah dengan sabar dan solat dan sesungguhnya yang demikian itu sangatlah berat kecuali bagi orang-orang yang khusyuk” (Al-baqarah : 45).

Adapun bagi wanita yang beriman dan solehah, mereka tanpa segan silu mengeluarkan wang simpanan kerja (KWSP) untuk diberi kepada suami sebagai modal untuk bernikah lagi supaya suaminya dapat bergembira dengan umur yang masih muda dan gagah moga dengan perkahwinan baru dapat menambah zuriat dan anak-anak generasi Islam yang dia tidak mampu lagi berikan kerana usia yang sudah meningkat.

“Sesungguhnya orang-orang yang beriman yang mengerjakan amalan soleh serta mendirikan solat dan mengeluarkan zakat dan bagi mereka itu pahala di sisi tuhan mereka dan tidaklah ada ketakutan ke atas mereka dan tidaklah mereka berdukacita” (Al-Baqarah : 277).

Atau dengan pengorbanan itu si suami mampu dapat lebih semangat dan gigih berusaha untuk dakwah dan mentaati Allah dan rasul dan lebih kukuh berpegang kepada agama.

“Jika mereka itu fuqara (miskin) maka akan dikayakan oleh Allah dari rezeki-Nya..” (An-Nur : 24).

Wanita yang beriman sedar bahawa di akhirat tidak akan ada cemburu dan hasad, bahkan di akhirat sekiranya berjaya ke syurga yang abadi manusia di sana tidak punyai sedikit keluh kesah dan si suami akan bersama puluhan bidadari dan dia sendiri akan dimadukan oleh Allah dan yang paling penting ialah mendapat redha ilahi dan berbakti kepada suami termasuklah salah satu jalan mutlak kepada ilahi.

“Di antara kamu ada golongan yang menginginkan dunia dan ada pula golongan yang mengingini akhirat” (Ali-Imran : 152).

Dapatlah difahami bahawa wanita yang berusia dan berkahwin dengan lelaki muda perlu melakukan beberapa pengorbanan dan sebagai hasilnya mereka akan mendapat pelbagai kehormatan dan kemuliaan di dunia dan di akhirat.

“ Barangsiapa yang berbuat kebaikan sesuai dengan apa yang dihidayahkan maka sesungguhnya dia telah membuat kebaikan untuk dirinya sendiri. Dan sesiapa yang sesat maka sesungguhnya kesesatan itu merugikan dirinya sendiri.” (Surah Al-Isra : 15).

Kesimpulannya perkahwinan berbeza usia khususnya bagi wanita tidaklah mempunyai apa-apa mudharat dan sebaliknya jika wujud kelebihan dan kebaikan maka ianya sangat digalakkan dan dianjurkan supaya fitrah manusia terpenuhi.

“ Sesungguhnya fitrah yang diciptakan Allah dan ditetapkan manusia dengannya (tertakluk kepada fitrah tersebut).” (Surah Ar-Rum :30).

Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wa Sallam bersabda : “Sesungguhnya wanita itu adalah aurat, maka apabila keluar, syaitan akan menghiasinya.” (Dikeluarkan oleh Al Bazzar dan At Tirmidzi dan disahihkan oleh Syeikh Al Albani dalam Irwaul Ghalil jilid I).

Apa salahnya seorang lelaki yang masih muda bernikah dengan wanita yang lebih berusia ? Seterusnya jika wanita itu sudah hilang kecantikan dan kemanisan wanita maka dia lelaki muda itu masih dapat berkahwin lagi sehingga dia merasa cukup dan puas dengan Islam memberi had sehingga 4 orang isteri selama dia dapat berlaku adil.

Diriwayatkan oleh Fadholah ibn Ubaid ra yang menyebut beliau mendengar baginda rasulullah bersabda : “Berbahagialah mereka yang diberi hidayah Islam dan hidup dengan bercukupan dan bersederhana” (hadith sahih riwayat tirmidzi ).

Isteri yang solehah pastinya dapat membantu suaminya dan membimbing suaminya dalam hak keadilan dan menolong suaminya mencapai kebahagiaan di dunia dan di akhirat. Mereka sentiasa bekorban kepentingan diri demi kebahagiaan suami dan tidak terlalu berkira , tidak cerewet dan tidak tamak akan dunia dan kebendaan.

“ Tidaklah kami tertinggalkan sesuatu perkara pun dalam kitab melainkan telah kami terangkan segalanya” (Surah Al-An’am : 38).

Islam telah memberi pelbagai jalan penyelesaian malangnya manusia itu sentiasa degil dan mengikut jalan kesesatan dan hawa nafsu yang menyesatkan.

“ Dan tiadalah pertunjuk melainkan dengan pertunjuk Allah dan kepada-Nya aku bertawakkal dan kepada-Nya aku kembali” (Surah Hud :88).

“Sesungguhnya Allah bersama dengan golongan yang sabar” (Al-baqarah : 153).

“ Dan bersabarlah serta tempatkan dirimu bersama orang-orang yang sering berdoa kepada tuhan mereka” (Al-Kahfi : 28).

Dari Mus’ab bin Said dari bapanya ra berkata : Aku bertanya kepada rasulullah siapakah manusia yang paling dahsyat menerima bala ? Maka dijawab : Para nabi kemudian yang seperti mereka dan yang seperti mereka. Diuji seorang manusia itu berdasarkan kadar agamanya, jika dia seorang yang kuat beragama maka kuatlah pula bala yang diterimanya, dan jika seseorang itu lemah agamanya maka diuji hanya pada kadar agamanya. Tidaklah hilangnya bala itu pada seorang hamba sehinggalah dia berjalan di atas tanah dengan telah terhapus segala dosa-dosanya” (hadith hasan Sahih, riwayat tirmidzi no. 2398, Ibn majah, Ahmad).

Dari riwayat Abu Hurairah ra bahawa sesungguhnya nabi bersabda : “Barangsiapa yang diingini oleh Allah akan kebaikan maka diujinya dengan musibah” (hadith Sahih riwayat Bukhari, Muwatho dan Ahmad).